Ga samen op avontuur tijdens het

Ouder & kind
Survival weekend

op de Veluwe

Kampvuur, speurtocht en hutten bouwen in het bos

Samen leren survivallen

De leukste manier van quality time samen met je kind! Samen op avontuur, zelf hutten bouwen, vuur maken en onder de sterren slapen. Tijdens dit veelzijdige weekend ga je als ouder ook weer buiten spelen en tegelijkertijd er een paar nieuwe outdoor skills bijleren.

Alle maaltijden worden verzorgd en we hebben een berg aan gave outdoor activiteiten en workshops samengesteld voor dit weekend in het bos. Zo gaan jullie met kaart en kompas op pad om alle vragenkaartjes te vinden en de code te kraken om de kist open te krijgen.

Deze cursus is het leukste voor kids tussen de 8 en 12 jaar, de wat oudere kinderen krijgen wat extra skills mee en leren de survival technieken van de volwassenen. Zo blijft het veilig voor de jongere kids en spannend genoeg voor de ouderen!

survival kind ouder veluwe
brancard racen

Wat gaan we doen?

Twee dagen de buitenlucht in met een berg aan workshops en  activiteiten. We starten met een vuur workshop waar jullie samen moeten werken om het vuurtje aan te krijgen zonder gebruik van lucifers of aansteker. Samen maken we een kampvuur maaltijd, gaan jullie leren navigeren en is er nog tijd genoeg om rond het kampvuur marshmallows te roosteren en verhalen uit te wisselen. Een te gek weekend, met nieuwe skills en vooral heel veel plezier!

Wat gaan jullie leren?

Kampvuur maken zonder aansteker of lucifers

Een hut maken (waar je in mág slapen)

Survival speurtocht op basis van coördinaten

BuitenBingo

Kaart & kompas lezen

Outdoor cooking workshop

Voor wie is dit?

Ouders met kinderen vanaf 8 jaar

Actieve grootouders met hun kleinkinderen vanaf 8 jaar

Voogden/ooms/tantes/vrienden met kids vanaf 8 jaar

Wat kost deze cursus?

€ 225,- voor ouder & kind

€ 110,- per extra volwassene
€ 80,- per extra kind*

Max. 2 kinderen per volwassene

Dit is inclusief: kampeerkosten, instructeurs, lunch (alleen de eerste dag), kampvuurmaaltijd, ontbijt, koffie, thee, en wat lekkers (sowieso marshmallows!) en alle cursusmaterialen.

Dit is exclusief: Slaapzak, matras, tent, zaklamp. Er volgt nog een inpaklijst met alle benodigdheden, hebben jullie iets niet? Wij hebben vaak reserves.

Hoelang?

De cursus duurt van zaterdag 10:00 uur tot zondag 12:00 uur.

Waar?

We verblijven in een prachtig bos op de Veluwe (Hoenderloo), dit wordt primitief! Reken niet op sanitair of elektriciteit. Je kunt hier gratis parkeren.

Wanneer?

Deze cursus geven we een aantal keer per jaar voor particulieren, wil je een teamuitje organiseren of groepsboeking maken? Neem dan contact met ons op.

Data ouder & kind survival weekend
> 13 + 14 april 2024 vol
> 15 + 16 juni 2024
> Zaterdag 29 + zondag 30 juni 2024 vol
> Donderdag 1 + vrijdag 2 augustus 2024

Inschrijven ouder & kind Survival Weekend

Na betaling ontvang je verdere informatie over de locatie en de paklijst voor de cursus. Tijdens het ouder & kind bushcraft weekend vragen we je om dit aansprakelijkheidsformulier te ondertekenen (bekijk hier), deze zullen wij uitgeprint meenemen. Ondanks dat we geen hoge risico activiteiten zullen ondernemen tijdens deze cursus, kun je er voor kiezen om een reis- en/of aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.

ouder kind survival
Stuur mij 6x per jaar survival tips en aankomende cursussen toe.

Totaal: € -

vuur maken moeder zoon